Forside Udskriv

Der er i øjeblikket hold mandag og onsdag. Lørdag er der fri træning. Vi skal dog huske, banen kun er vores indtil klokken 13:00.

Mandag: kl. 18:00-19:30  (Øvet Unghunde)
Træner denne sæson: Henrik
Øvet unghunde er for dem som har været på unghunde 1 og hvalpeholdet. Hvor man har været med til at bygge lidt sikkerhed ind i øvelserne, man er begyndt at kunne gå lydighed unden at lokke/vise godbidden hele vejen. Der er kommet mere byttedrift

Onsdag: kl. 17:30 - 18:30 (Hvalpehold)
Trænere denne sæson: Randi og Cliff
Hvalpeholdet er for alle hvalpe fra 8 uger og op efter. Det er selvfølgelig også for hunde/ejere som ikke tidligere har erfaring med hundetræning.
På hvalpeholdet går det ikke så meget ud på at lære vores hunde en masse ting. Vores hensigt er at få alle grunprincipperne for hundetræning fortalt, og ind på rygraden hos vores kursister/hundeførere. Når det lykkes sker det helt automatisk at hunden følger med.
Træningen er derfor sat sådan sammen, at vi mødes inde i klubben uden hund, hvor der enten vil være noget teori om div. øvelser, hunden, hundetræning osv. eller snak om evt. forskellige problemer/udfordringer som vores kursiter har haft i øbet af ugen. Derefter vil vi gå ud på banen og træne. Teorien varer ca. 20 min hver gang.
Dette hold afsluttes med en hel uskyldig lille prøve som IKKE kan dumpes.
Vi går ind for positiv træning, hvor vi opmuntrer hvalpen til at lege med.

Onsdag: kl. 17:45 - 18:45 (Unghunde 1)
Trænere denne sæson: Carsten og Dennis

Fortsætterhold for unghunde, som gik på hvalpehold i foråret og nyindskreve store hvalpe, der har nået lømmelalderen.
Unghunde 1 er for dem som er forsat fra hvalpeholdet. Her begynder vi at træne sikkerhed i øvelserne. På hvalpeholdet er vores hunde blevet "lokket" rundt. Nu begynder vi at kræve lidt mere, så de kan øvelserne med mindre og mindre hjælp. Vi begynder at fjerne godbidden, og arbejde mere med byttedrift (leg med bold, eller andet legetøj). Derudover kommer mere stress i øvelserne på banen.
Man behøver ikke have gennemført et hvalpehold i vores klub for at være med på dette hold. Vi kigger på hunden og ejer, og finder ud af hvor i bedst passer ind.
Træningen starter inde i klubhuset hvor vi gennemgår dagens træning og øvelser. Hvis der skal ske noget nyt vil denne øvelse blive forklaret.

Onsdag: kl. 18:45 - 19:45 (Unghunde 2)
Trænere denne sæson: Randi og Cliff

For hunde over 1 år og de unghunde, der gik på unghunde 1 sidste sæson.
Unghunde 2 er for dem, som gerne vil træne sikkerhed i øvelserne. Nu begynder vi at kræve lidt mere, så de kan øvelserne med mindre og mindre hjælp. Vi begynder at fjerne godbidden, og arbejde mere med byttedrift (leg med bold, eller andet legetøj). Derudover kommer mere stress i øvelserne på banen.

Onsdag: kl. 19:00 - 20:00 (Top Gun)
Træner denne sæson: Carsten og Jesper
Top Gun er for dem som har været på unghunde 1 og hvalpeholdet. Hvor man har været med til at bygge lidt sikkerhed ind i øvelserne, man er begyndt at kunne gå lydighed unden at lokke/vise godbidden hele vejen. Der er kommet mere byttedrift (leg med bold, eller andet legetøj) ind i træningen, og apporten er gået over til at være en rigtig apport og ikke længere legetøj. På dette hold spidser vi blyanten lidt mere, og retter mere på de små ting og arbejder med fulde øvelser. Hjemmetræning er der en del af.

OBS!!! Hvis der er tvivl om hvilket hold man passer på, er man hjertlig velkommen til at komme ned i klubben og tage en snak med en af trænerne, og så finder vi ud af sammen, hvad der passer jer bedst.
Vi kan også kontaktes både på tlf. og mail. Se under Kontakt.